Поговоримо...
Як правило, кожна людина має здібності і до того, і до іншого, але в різному ступені. І тут виникає питання - як школа і її оцінювання ілюструє справжні здібності дитини?
Поговоримо про те, чому ми самі риємо власну яму, зараховуючи себе до "технарів" або "гуманітаріїв", і як правильно оцінювати свої можливості в житті.
Насправді, "чистих" технарів і гуманітаріїв в природі дуже мало (2-3%). Та й взагалі визначитися до якої категорії відноситися не так просто, як хотілося, при тому що практично ніхто не чув про третій тип - природознавців.
Знаєте що думає умовний "гуманітарій", дивлячись на "технаря"? Що він НІКОЛИ не зможе стати другим, а ось навпаки статися може. І це найбільш поширена помилкова думка.
1.
По-перше, не всі вони розкриваються в дитинстві.
У віці 8-10 років мислення дитини в основному базується на образно-спостережній складовій, а схильності до аналізу проявляються ближче до 13 років. Здібності до аналізу можуть взагалі почати проявлятися до двадцяти років.
2.
Також, любові до певних наук може посприяти вчитель.
Діти часто виправдовують розуміння або нерозуміння тієї чи іншої науки за допомогою вчителів.
"Він дуже нудно пояснює",
"Мені не зрозуміло, як це виконувати",
"Нам нічого не пояснили".
Всі ми казали і чули ці фрази. Адже саме викладач може відкрити в дитині здібності, про які вона навіть не могла подумати, чи навпаки відбити інтерес до предмету назавжди.
І все-таки, зрозуміти, яких здібностей у кого більше, а яких менше, можна.
Для цього існують спеціальні тести, і це не якісь розважальні, якими забитий Інтернет, а складні, з безліччю різнопланових питань. Якраз вони здатні показати, яку сферу краще обрати для майбутньої професії. І навіть вони не завжди носять конкретний характер. І що ж робити?
Воно поєднане з тестом на професійну придатність, і в кінці отримати детальний результат з консультацією. Адже навіть якщо людина стовідсотково є гуманітарієм, це не означає, що вона в рівній мірі зможе працювати, наприклад, літературним критиком, перекладачем, психологом або юристом.
Всі ці професії хоча і відносяться до гуманітарних, абсолютно різні, і для того щоб реалізувати себе в них, потрібні не тільки певні здібності, але і різний характер, і навіть темперамент. Теж саме і з "технарями", наприклад, для того, щоб стати інженером буде недостатньо тільки розуміння математики.
Не будемо забувати про тих, хто проявляє інтерес до наук, що не відносяться ні до гуманітарних, ні до технічних. До таких зазвичай відносять біологію, географію, антропологію і археологію.
Підводячи підсумок, можна виділити кілька порад, про які потрібно пам'ятати:
Не вішайте ярлики (особливо в присутності дитини - діти дуже схильні до переконання);
Звертайте увагу на те, що ваша дитина говорить про викладачів - можливо, тут і буде прихована проблема розуміння або нерозуміння нею предметів;
Не довіряйте онлайн тестам в цьому питанні і пам'ятайте, що навіть правильне розуміння типу не говорить про те, які можливості добре розвинені у дитини і які професії їй максимально підходять.
А що там з ще одним типом?
Багато хто з нас розуміє математику? А фізику? ну а хоча б гарно ладить з комп'ютерами? Хтось відповість "так", ну а хтось «ні», і щось підказує, що багато хто тільки частково дасть позитивну відповідь.
Думаємо, Ви вже зрозуміли про що йде мова. Кожен з нас вже в середній школі почав відносити себе до тих, хто дружить з точними науками - "технарів", та до інших, котрі поставили на собі хрест - "гуманітаріїв".
Та чи все так просто? Природно ні. І ось чому.
Насправді все не так.
Банально тому, що для кожної категорії необхідні певні здібності - щоб написати гарний твір недостатньо знати літери, а для гарного вивчення мов буде мало розуміння їх будови. Але навіть це опосередкований поділ.
Саме з такої причини в початковому віці діти відчувають труднощі з арифметикою, а спеціальні предмети з'являються вже в старшій школі.
Це все призводить до того, що батьки на основі результатів шкільного оцінювання вішають "ярлик" на дитину і створюють тиск. На жаль, багато з них через ці причини півжиття слідують по вказаній дорозі і тільки через 30-40 років розуміють, що все життя займалися не тим.
Ми, розуміючи важливість цього питання, пішли навіть далі.
Без паніки, все під контролем. Є центри, де можна пройти спеціальне тестування і дізнатися більш точну картину.
Кожен, хто хоче зрозуміти з чого починати свій шлях, може пройти спеціалізоване тестування.
Шанувальників таких дисциплін відносять до природно-науковому типу. І навіть він, як правило, теж не буває «чистим» - більша частина людей ділиться або на природно-гуманітарний тип, або на природно-технічний.
ТОБІ ТАКОЖ МОЖЕ СПОДОБАТИСЬ
ЧИТАТИ БІЛЬШЕ
ХОЧУ ОТРИМАТИ БІЛЬШЕ ІНФОРМАЦІЇ
ПРЕДМЕТИ
АДРЕСА
м. Київ, вул. Малопідвальна 4, офіс 6
м. Київ, вул. Шептицького, 10, поверх 1
КОНТАКТИ
МИ В СОЦМЕРЕЖАХ
© Copyright 2020. All rights reserved.
Дизайн сайту:
м. Київ, вул. Велика Васильківська, 60/5, офіс 7
м. Київ, вул. Ярославів вал 14Д
Made on
Tilda